20.10.2025
«Травіата» у новому фокусі: прем’єра балету Раду Поклітару

Автор статті Ірина Голіздра
Прем’єра балету «Травіата» на музику опери Джузеппе Верді академічного театру «Київ Модерн-балет» у постановці керівника театру Раду Поклітару відбулася у Києві 16 і 17 жовтня.
Раду Поклітару, відомий переосмислюванням канонічних сюжетів через сучасну хореографію, цього разу взявся за «Травіату» — історію Віолетти Валері, куртизанки, яка жертвує своїм коханням заради вищих ідеалів. У своїй постановці Поклітару пропонує авторське бачення.
«Я дозволив собі оновити лібрето, водночас залишаючи незмінною головну драму. Глядач приходить не по буквальне відтворення класики, а по авторське висловлювання», – зазначає постановник Раду Поклітару.
Премєрні покази вистави пройшли у повній залі глядачів, які оплесками подякували команді. Сюжетна канва залишається знайомою: Віолетта, Альфред та Жорж Жермон проходять через любовний трикутник, соціальний тиск і трагічний фінал. Проте Поклітару вводить сучасні акценти, підкреслюючи внутрішній конфлікт героїні та її боротьбу за право на любов у світі, де суспільні умовності сильніші за почуття.
Постановка - динамічна і чуттєва. Плавність рухів, як романтизація, чергується з різкістю окремих сцен, як символом пристрасті та страху.
Віолетта (Катерина Курман) втілює крихкість і силу водночас: її па-де-де з Альфредом (Олександр Павлученко) сповнені ніжності, але в сольних партіях відчувається надрив і передчуття трагедії.
Масові сцени, що зображують богемне суспільство, контрастують із моментами самотності героїні, створюючи потужний емоційний діапазон.
Хореографію доповнюють відеопроєкції, які створила художниця Ольга Нікітіна. За її задумом, постановку складають три виміри: світське середовище – холодний, формальний, засуджуючий простір; світ кохання Віолетти й Альфреда – органічний, майже природний простір ніжності та квітів, що протистоїть лицемірству світу; внутрішній простір героїв: Віолетти, Альфреда й Жермона – відображення пристрастей і страхів, віддзеркалення сумнівів, ревнощів, провини, надії.
Автор костюмів - Дмитро Курята.
«Режисерська ідея – одна жінка серед чоловічого оточення – зумовила унісекс-підхід до створення костюмів. Це не класична вечірня форма костюма, а сценічні рішення зі стилізованими сюрреалістичними елементами, підпорядкованими хореографії», - підкреслює Дмитро Курята.
Постановний склад: Лібрето, хореографія, постановка — Раду Поклітару, заслужений діяч мистецтв України Художник костюмів — Дмитро Курята Відеоконтент — Ольга Нікітіна Художниця зі світла — Олена Антохіна Звукорежисер — Олександр Курій, заслужений діяч мистецтв України Асистент хореографа — Олексій Бусько
Дійові особи та виконавці: Віолетта — Анастасія Бард, Катерина Курман Альфред — Олександр Павлученко, Крістофер Пономаренко Жермон — Олексій Бусько, Дмитро Кондратюк, заслужений артист України Барон — Борис Мельничук, Сергій Щербіненко Лікар — Крістофер Пономаренко, Мішель Фондю, заслужений артист України Нова фаворитка Барона — Софія Гусєва Оточення — артисти балету
Фото: М.Брикимова
Проект реалізується за підтримки УКФ.